[NUUG kart] Historiske kart (ferdig versjon :)

Edward Welbourne eddy at opera.com
Tue May 24 17:12:35 CEST 2011

> Eg er ikkje sikker på om kartverket er einige i dette. Det er klart
> at dei gamle papirkarta er fritt fram å bruke. Problemet kan vere at
> kartverket har brukt tid og penger på å scanne inn og sette dette i
> eit brukbart system.

Det er ikke viktig at de brukt tid eller penger: bare at de skapte noe
nytt - en datafile, i stedet for noe blekk på papir - så er
åndverksrettighetene deres og løper fra da de gjørt det.  Til å bruke
de historiske kart må man beggynner med en kopi på papir, fra en gamle
nok oppgave, som man *har* lov til å bruke.

	Eddy.