[NUUG kart] Kaikant

Hans Olav Skogstad elgvenn2 at online.no
Wed May 25 14:45:39 CEST 2011

> Nei, men jeg så at <quay> er klart definert sammen med resten av
> terminologien under <harbour>. Denne sier også at "the wall of the
> harbour, quay, pier are always tagged as an extension to the coastline
> natural=coastline", hva nå det måtte bety.
Det at du sier
natural=coastline
quay=yes

Denne inneholder en del nyttig info:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Marine_Mapping
Ser at definisjonen mellom Quay og Pier nok kan flyte litt i hverandre,
men slik jeg tolker det, så er Quay en "betongforlengelse" av kyslinja.
Den er massiv.
En pier er f.eks. trestokker slått ned i sjøbunnen med en platform oppå av
tre, betong eller lignende.
Det kan nok oppstå tilfeller der det ikke nødvendigvis er åpenbart hva som
er riktigst.

--
MVH
Hans Olav Skogstad