[NUUG kart] Bussholdeplasser Østlandet (Trafikanten import)

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Wed May 25 23:05:29 CEST 2011

 Tirsdag 17. mai 2011 20.21.19 skrev Vidar Gundersen :
> hei,
> jeg har brukt tre-fire timer på å håndplukkimportere
bussholdeplasser
> i områder uten noen stopp fra før. det gjenstår nå mer
nitidig
> fletting av holdeplasser (metadata) i tettsteder hvor en
del buss er
> kartfestet fra tidligere.

Jeg ser at Røyken og Hurum nå er godt dekket med
holdeplasser fra Trafikantens data. Navnene på endel
holdeplasser langs visse ruter avviker fra de navnene som
Vestiviken kollektivtrafikk (www.vkt.no) bruker. Vestviken har
nok stort sett rett.
Jeg kunne klare å rette mange av disse navnene ved hjelp
noe av lokalkunnskap og Vestikens web-sider. Kan jeg bruke
disse web-sidene som kilde?  Skal det isåfall oppgis?

-Bjørn

> [...]
>
> - Oslo, Lillestrøm, Kjeller (mye!)
> - Skien
> - Vestfoldbyene
> - Moss og Son
> - Halden
> - Ski, Ås, Enebakk, Langhus
> - Drammen, Hokksund, Kongsberg
> - Gjøvik (og Biri, Lillehammer)
> - E16, bussrute 160 eller 659 er lagt inn med mange stopp
> - Rv 7 ved Gol, bussrute 301
>
> noen som kan hjelpe til?
>
> jeg er ikke helt sikker på effektiv arbeidsmetodikk, men jeg
har valgt
> ny node (med Trafikanten data) først, så eksisterende og
trykket m (i