[NUUG kart] Hjelp med å legge inn sykkelveier i OSM

Linda Sandvik linda.sandvik at googlemail.com
Mon May 30 11:45:32 CEST 2011

Hei, jeg er en OSM newbie, som for øyeblikket jobber litt med Bymiljøetaten
i Oslo kommune. I den forbindelse har jeg fått noen shape filer av sykkelvei
(hovedsykkelveinettet, turveier, sykkelfelt) som de nå har sagt ja til å
dele med OSM. Jeg lurte på om det er noen som kan hjelpe meg med å legge inn
disse i OSM der det mangler (vet at dere har mye fra før, men disse dataene
er litt mer komplette). Jeg vil gjerne lære hvordan man gjør det på best
måte, kan "betale" i pizza og øl for hjelpen. Håper også at vi etter hvert
kan dele mer data i fremtiden, men sykkelveier er jo en begynnelse.

Vi har fått skriftlig tillatelse til å dele disse dataene med OSM, etter
malen jeg fant for "Kommuner som vil dele data med kartet bak Fiks gata mi".

Cheers,
Linda