[NUUG kart] Hjelp med å legge inn sykkelveier i OSM

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon May 30 13:10:51 CEST 2011

[Linda Sandvik]
> Hei, jeg er en OSM newbie, som for øyeblikket jobber litt med
> Bymiljøetaten i Oslo kommune. I den forbindelse har jeg fått noen
> shape filer av sykkelvei (hovedsykkelveinettet, turveier,
> sykkelfelt) som de nå har sagt ja til å dele med OSM. Jeg lurte på
> om det er noen som kan hjelpe meg med å legge inn disse i OSM der
> det mangler (vet at dere har mye fra før, men disse dataene er litt
> mer komplette). Jeg vil gjerne lære hvordan man gjør det på best
> måte, kan "betale" i pizza og øl for hjelpen. Håper også at vi etter
> hvert kan dele mer data i fremtiden, men sykkelveier er jo en
> [...]

Dette høres fantastisk ut, og jeg håper jeg rekker å bli med på dette.
Tør ikke garantere det, dog. :)

> Vi har fått skriftlig tillatelse til å dele disse dataene med OSM,
> etter malen jeg fant for "Kommuner som vil dele data med kartet bak
> Fiks gata mi".

Som forfatter av den siden jeg antar du snakker om,
vil jeg gjerne få minne om at prosedyren jeg har skrevet der er helt
utested og jeg aner ikke om den holder juridisk vann. :)
Hovedutfordringen er hvordan eventuelle avtaler i Norge digitalt
påvirker dette, noe som kan være enklere for Oslo som jo ikke er
medlem i Norge digitalt.

Vennlig hilsen,