[NUUG kart] Hjelp med å legge inn sykkelveier i OSM

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Mon May 30 14:43:00 CEST 2011

fantastisk bra, Linda. :)
jeg vet du har lagt innats i å få det til.

min erfaring er at det må gjøres plukkimport og håndfletting.
det er en viktig utfordring å respektere de edits som er gjort i OSM,
samtidig som kvaliteten er varierende.
(feks venter 500 busstopp fra Trafikanten på å bli importert/flettet i
Oslo-området også...)

først må dataene konverteres. her er det to alternativer shp2osm
(usikker på avhengigheter) eller ogr2osm (avhenger av gdal og gdal
python bindings). jeg tolker det dit at du ønsker å prøve deg litt på
dette selv?

jeg tipper at det vil være naturlig å lage relasjoner av mange av
disse traseene/rutene. to turveier er påbegynt. sykkelfelt innebærer
tilleggstagging av veier som sannsynligvis eksisterer.