[NUUG kart] flygeblad om OSM til innlandsgis.no

vegard at engen.priv.no vegard at engen.priv.no
Mon May 30 20:41:11 CEST 2011

On Mon, May 30, 2011 at 07:59:41PM +0200, Håken Hveem wrote:

> Hei, er det noen som vet om det finnes noen slags utforming, eller
> forslag til ett flygeblad som kan printes ut eller sendes per mail til
> de som er ansvarlige for den databasen som heter innlandsgis.no. De
> sitter jo på massevis at data som burde kunne brukes til osm.
>
> Jeg kan eventuelt skrive en mail å be de kontakte kart at nuug.no for
> videre assistanse, eller er det noen som har noen formening om det ?

Klikker jeg på "kart", kommer jeg inn på en kartvisning ja. De har nok mye
data, men:

Nederst i venstre hjørne står det "Kartdata: Norge Digitalt". Mao: De
er med i kartellet.

I teorien eier de dog selv råderetten over sine egne data, men i praksis har
jeg vært borti folk som ikke lenger hadde det, fordi de hadde falt for
fristelsen å "forbedre" datagrunnlaget sitt med kartdata fra
Statens Kartverk gjennom Norge Digitalt...

*sukk*
--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.