[NUUG kart] Vilkår for bruk av fastmerkene

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Fri Nov 18 23:34:03 CET 2011

2011/11/18 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>:

> Jeg har brukt dagen på å forsøke å finne veger rundt prispolitikken fra Hønefoss

positivt svar? de svarer aldri.

Kartverket har en "åpen" WMS tjeneste, som etter tre views fra
OpenLayers ble stengt (permanent) da jeg skulle bruke den til å lage
overlays med høydekurver. offisielt er bruksbegrensingen 200
spørringer pr døgn. de svarer ikke på supportspørsmål om dette, og jeg
tror det offentlige har 3 ukers svarplikt? jeg har spurt tre ganger,
første gang for ett år siden tror jeg.

skulle ikke NVDB blitt public i sommer? greide Kartverket å stoppe det også?

jeg gleder meg til den dagen flere enn Oslo Kommune velger å bruke
data fra OSM til å lage offentlige rutingstjenester.

UT.no er eksempel på et nettsted som ikke har rutingsmulighet for
eksempel. hvorfor?