[NUUG kart] hjelp til osm-tegning

fred ruskas12 at gmail.com
Wed Oct 26 12:34:43 CEST 2011

Hei,

Slenger ut en e-post med noen noob-spørsmål og håper jeg ikke tråkker over
noen grenser ift. bruk av denne listen.

Jeg har nemlig prøvd å google og legge ut spørsmål på forum uten å få svar
for å finne ut av deltagelse i osm. Jeg har lastet opp noen sporlogger og
tegnet dem inn/sjekket at de er inne. Men nede på hytta så jeg at det er
gjort veldig lite og jeg begynte å tegne opp litt grovt etter Bing
fly-/satellittfotoene. Så kan det heller korrigeres senere dersom det er
feil. Men det er jo en del områder som ikke har eller har for dårlige bilder
til å bruke. Så jeg lurer på om det finnes andre tjenester vi har lov til å
bruke eller om det bare er sporlogger som gjelder i disse områdene?

I tillegg føler jeg det er litt uklart om det er mulig å bruke kartverket
sine ”fri”slupne data på noen måte?

På forhånd takk for svar! Håper lista lever enda :)

Fredrik