[NUUG kart] GoOpen

Øyvind Hanssen oyvind.hanssen at uit.no
Fri Dec 21 14:08:15 CET 2012

Hei,
Som jeg sikkert har vært inne på før, jeg er involvert i en GIS applikasjon
som brukes i frivillig redningstjeneste. Jeg har ønsket å holde et
utviklerseminar og har vært endel i kontakt med friprogsenteret om
dette.

Forslaget er å arrangere en egen track/workshop om IKT i frivillig
redningstjeneste på GoOpen Arctic Forum i Tromsø, den 6 mars. Nå
er vel NUUG noe involvert i det tekniske "sporet" her med andre ting,
og jeg ser jo interessante muligheter når det gjelder OSM prosjektet
her. Crowdsourcing og deling av åpne (geo-) data er interessant
i redningstjeneste hvor mange ulike frivillige bidrar!!!

Så, om vi får til et slikt spor, håper jeg å få med et innlegg om OSM og
da med diskusjon om hvordan disse prosjektene eventuelt kan samarbeide
med gjensidig nytte.

Siden denne konferansen foregår midt i uka kan det være vanskelig for
mange i frivillig sektor å delta, men jeg synes likevel dette er en
interessant mulighet. Jeg vil derfor lodde stemninga. Hvordan er
interessen i DETTE miljøet for noe slikt? Noen som skal til Tromsø den
6 mars og som kunne tenke seg å være med på noe slikt?

mvh
Øyvind