[NUUG kart] Vinterstengte veier (vise i skiløypekart)

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Feb 7 22:49:11 CET 2012

2012/2/7 Knut Arne Bjørndal <bob at cakebox.net>:

> Syns det blir rart å bruke veldig lignende tagger som for skiløyper, samt at det rent praktisk vil kollidere når en skiløype går langs den stengte veien

ja, det er jeg enig i (jeg er ambivalent). samtidig betyr det
implisitt at den ikke er brøytet og stengt for andre kjøretøy, og at
en ubrøytet vei er en glimrende trase å gå opp skispor i, og det er
det ofte en ser at folk har gjort.

> Ingen sterke meninger om noen av de. Har du sjekket om noen allerede er brukt i noen særlig grad med tagstat e.l.?

winter_road=yes er omtalt i OSM wikien, men lite brukt, og viser til
en noe annen betydning: det er veier som ikke er kjørbare om sommeren,
til forveksling lik ice_road=yes. snowplowing har 22000 forekomster,
men jeg har ikke sett på dens utbredelse geografisk.