[NUUG kart] Blåmerka stier

Edward Welbourne eddy at opera.com
Tue Jul 3 12:05:18 CEST 2012

> Men hvis f. eks. et område har mange blåmerka løyper, men også noen
> stier som er merka gult, så ville jeg i mange tilfeller ha valgt å hatt gule
> og blå stier i et lokalt kart over dette området. Nettopp fordi jeg mener
> at det er mer forståelig for mennesker som ikke er vant med å lese kart.
> Gjenkjennelsesfaktoren kan være veldig viktig.

Det er sikkert et rendringsspørsmål.  En annen rendringsvalg kan være å
bruke det samme farg til alle stier men å har ikoner på karta ved
skiltstedene, som viser blå, gul osv. sammen som er brukt på skiltene.
Så er farget noen å tagge skilt med, ikke stiet selv (som er, faktisk,
brunt, grønt, osv.).

        Eddy.