[NUUG kart] Kart over kollektivtransport

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Sun May 6 15:33:53 CEST 2012

2012/5/4 Håkon Enger <hakon.enger at umb.no>:

> Kult, men strengt tatt ser det for meg ut som om holdeplassene kommer i
> tilfeldig rekkefølge i det diagrammet...

Det er fordi nodene ikke er satt i rekkefølge.
OSM wikien refererer til denne som et eksempel:

Jeg observerer følgende:
operator=fullt navn på busselskapet
network=kortversjon av operatøren

For Oslo vil jeg da si at de røde bussene (tidl. Oslo Sporveier) er
ett nettverk og de grønne (tidligere SL) et annet. f.eks. Ruter by,
Ruter region.

Holdeplassene er angitt med role=stop_NN og evt _forward eller _backward

Det er altså en jobb å gjøre med taggingen av bussruter.