[NUUG kart] [NUUG] Gratis Garmin-kart for Norge - pressemelding fra NUUG

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue May 8 14:20:35 CEST 2012

Hei

Da er iallefall noe kommet ut i pressen. Pressemeldingen er kort omtalt
nederst i en annen artikkel om OSM og Apples kart. Kanskje litt skuffende,
men bedre enn ikke noe.

http://www.digi.no/895125/faar-omsider-anerkjennelse-fra-apple

-Sverre

> [...]
>
> Veikartene er testet på Nuvi 200 og Nuvi 1390, men skal fungere på alle
> bilmodeller.
>
> De topografiske turkartene er testet på Colorado, Oregon, Montana,
> Dakota, 60, 62 og Edge 800, men skal fungere på alle håndholdte enheter
> med nok minne som kan vise kart. Disse kan også bruke veikartene.
> Bilmodellene kan også i stor grad vise turkartene om man skulle ønske
> det.
>
> Kontaktpersoner
>
> Sverre Didriksen, mannen bak frikart.no og aktiv i
OpenStreetmap-prosjektet

http://www.statkart.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=14234

http://www.openstreetmap.no/?zoom=16&lat=58.97045&lon=5.73125&layers=B00000