[NUUG kart] Frikart.no med kart for flere land

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Oct 26 12:57:05 CEST 2012

Guttorm Flatabø <post at guttormflatabo.com> wrote on 26.10.2012 12:09:36:

> 2012/10/26 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>
> Vil bare fortelle at det nå er kart for alle de nordiske landene på
> frikart.no. Dette gjelder både veikart og de topografiske kartene. Målet
>
> Supert!
>
> er å dekke hele europa etterhvert, men jeg har litt utfordringer med at
> genereringen tar tid. Løsningen blir nok at kartene for andre land enn
> Norge "bare" blir oppdatert to til tre ganger i uken.
>
> Endå meir supert :) kva slags spesifikasjonar er det på serveren som
> ikkje klarar generering kvar dag for heile Europa?

Dette kjører på en ca 3 år gammel ordimær PC, så det er ingen server. En
middels kraftig server vil nok ikke ha noe problemer med å få kjørt alt
dette hver dag, men det kreves litt cpu for å få det til.

Så om noen har tilgang til noen ressurser som kan brukes her så bare si
ifra. I utgangspunktet ønsker jeg ikke å bruke noe penger på dette, annet
enn de hundrelappene jeg allerede bruker på hostingen av frikart.no.