[NUUG kart] Oslos turistinformasjonskart bruker ikke Oslo kommunes kartgrunnlag?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Aug 11 22:45:23 CEST 2013

På siden av busstoppen ved Nasjonalteateret i Oslo henger et stort kart
over Oslo med tittel "Oslo Turistinformasjon".  Da jeg så det på fredag
ble jeg overrasket over å oppdage at kartet var merket "Adachi Map (c)
Global Refund Norge AS", og ikke har noen referanser til at kartet
bruker data fra Oslo kommune.

Kan det virkelig stemme at turistkontoret i Oslo ikke bruker kartdata
fra Oslo kommune når de henger opp plakater?  Noen som vet hva som i så
fall ligger bak det valget?

--
Vennlig hilsen