[NUUG kart] Aftenposten.no bruker OpenStreetMap-kart

Kjell Arne Olsen kjarnol at gmail.com
Thu Dec 12 09:56:16 CET 2013

Jeg er enig i at den taggingen er riktig, selv om det faktisk ser ut til at
det er like mange hus på Fredsvollfeltet som i Romedal sentrum. Men det
vesle som er av sentrumsfunksjoner er jo i Romedal. Er det det som er
skillet i dette tilfellet, eller hvor går egentlig grensa mellom hamlet og
village?

Når det gjelder bruk av OSM så kan jeg få legge til at vi har fått ny
kartklient til sanntidssystemet for kollektivtrafikken i Hedmark. Default
kart i den er OSM, og det synes jeg er gledelig.

mvh
Kjell Arne