[NUUG kart] Aftenposten.no bruker OpenStreetMap-kart

Kjell Arne Olsen kjarnol at gmail.com
Thu Dec 12 11:32:05 CET 2013

Helt enig at vi må ha en norsk målestokk på dette, men etter wikien er da
verken Kristiansand, Bodø eller Tromsø "city".

Ellers har jo dette med bystatus vært noe underlig og tilfeldig i dette
landet. F.eks. Brumunddal med nesten 10000 innbyggere fikk bare nylig
bystatus, mens flere betydelig mindre tettsteder har hatt det "alltid".

Og for å komme tilbake til det originale spørsmålet/eksemplet med
Fredsvollfeltet og Romedal, kan det se ut som SSB definerer det samlet som
Romedal. Hvis ikke det hadde blitt gjort, så hadde nok ikke Romedal vært
noe annet enn en hamlet heller.

mvh
Kjell Arne