[NUUG kart] Sentralt Stedsnavnregister

Thomas Hirsch Thomas.Hirsch at kartverket.no
Sat Jun 15 19:12:58 CEST 2013

> Har du sett på OSM noder eller også polygoner?

Begge deler. Når en node har et name-attribut som matcher foretrekkes det, men alle elementer som har et name-attribut i dette område blir vurdert.
Tanken er å komme med et (eller flere) forslag for elementer som man kan knytte manuelt til SSR-elementet.

> Her er det viktig å være klar over at flere OSM'ere velger å bruke
> riktig lokal skrivemåte i name og Kartverkets standardiserte
> navnenormifiserte skrivemåte i off_name.

Perfekt. Det er da evt. et felt en algoritme kan fylle ut (etter at lenken mellom osmid og ssrid er bekreftet manuelt), uten å forstyrre lokale endringer.
Jeg har ikke sett mange off_name-attributter i praksis, jeg ser at det sikkert ofte bare brukes når det er forskjellig fra name-attributtet.

Har OSM noe linked open (geo)data-støtte - enten for å henvise til et element i OSM, eller for å lenke til eksterne elementer og kilder?