[NUUG kart] Sentralt Stedsnavnregister

Thomas Hirsch Thomas.Hirsch at kartverket.no
Tue Mar 19 12:39:14 CET 2013

> Forøvrig synes jeg det er viktig at vi importerer SSR inn i OSM. Men den halvautomatiske løsninga er vel den som vil skape mest jobb ved importering. Spørsmålet er hvordan det skal gjøres, siden det fort blir endel jobb.

Det kan evt. begynne med en automatisk import, og manuell korrektur/sletting/merging av duplikater og stedsnavn der importløypen oppdager en avvik etterpå.

> Det er også veldig positivt Thomas at det ønskes en synkronisering av objektene slik at endringer i OSM også blir vurdert tilbake i SSR.

Absolutt. I dag er løypen slik at du må kontakte din kommune, for at saksbehandleren retter noe, for at saksbehandleren i Kartverket godkjenner det. For så vidt fornuftig, men hvis vi kan med en bedre tekniske løsning ta en shortcut direkte til godkjenningen, så må vi bare nyte muligheten.