[NUUG kart] Egne flyfoto

Kristian Dahl krdahl at live.com
Thu Apr 3 22:42:11 CEST 2014

Hei Sverre,

er i gang med å bygge et liknende prosjekt. Er i ferd med å bygge meg en
hexarotor som jeg har ambisjoner om at skal være i stand til å servere
Ortorektifiserte og Georefererte luftbilder fra et område av begrenset
størrelse.

Hvis du er interessert, ser delelista mi foreløpig som følger ut:

RC Sender: FrSky Taranis
Mottaker: FrSky X8R
Ramme: DJI F550 Hex Clone
Autopilot: APM 2.5
Motorer: 6x 1000kv
Motorkontrollere: 6x SimonK 30A
Batteri: 3 cellers LiPo 11,1V 6000mAh
GPS/Mag combo: CN06 Plus

Har ikke bestemt meg for kamera eller gimbal enda. Hvis noen her har erfaring
og kanskje noen tips, er jeg interessert.

Ellers går jeg foreløpig ut i fra at QGIS skal ta seg av det meste av
softwarebiten. Mulig dette ikke er helt realistisk.

Blir veldig gira av ideen om å ha egne ODbL-bilder, og kanskje en wms-server
hvor flere kan samarbeide om å laste opp flyfoto.

Med vennlig hilsen,
Kristian