[NUUG kart] Hundekjøringsløyper

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Thu Jan 2 13:20:37 CET 2014

2014/1/2 Hans Olav Skogstad <hans-olav.skogstad at online.no>:
> Det er veldig bra!
> Jeg ser det bare er 176 way som er merket med piste:type=sleigh, så ikke
> veldig mye i bruk altså. Hvordan kan jeg søke og opp og se i kartet hvor
> denne er i bruk i dag?

Du kan søke det opp på http://overpass-turbo.eu/. Jeg kan ikke veldig mye
osm-script, men etter litt auto-repair endte jeg opp med:

<!--
This is an example Overpass query.
Try it out by pressing the Run button above!
You can find more examples with the Load tool.
-->
<query type="way">
  <has-kv k="piste:type" v="sleigh"/>
  <bbox-query {{bbox}}/><!--this is auto-completed with the
                   current map view coordinates.-->
</query>
<!-- added by auto repair -->
<union>
  <item/>
  <recurse type="down"/>
</union>
<!-- end of auto repair -->
<print/>

Dette søker i kartvinduet du har oppe. Siden det er så få hundekjøringsløyper
går det sikkert an å fjerne <bbox-query {{bbox}}/> for å få opp alle på en gang.

> Jeg har tegnet inn de første kilometerene med hundeløype i Vangsåsa på
> Hamar nå. De starter på "Ormsætermyra" for de som vil ta en titt. Prøver å
> få inn resten til glede for hundekjører og fatbikekjørere som bruker
> området. Også relevant å ha i kartet uansett siden dette er nasjonalarena
> for hundekjøring.

Jeg fant verket Ormseætermyra eller Vangsåsa da jeg søkte på openstreetmap.org.
Du kan kanskje oppgi koordinater, eller helst en link til området.

Geir Ove