[NUUG kart] Møsvatn

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Sun May 11 11:55:41 CEST 2014

Hei

Jeg skulle akkurat til å sende en mail om dette for jeg oppdaget at store deler av Telemark mm er oversvømmet på mine GPS-kart på frikart.no

Det er en bruker som har importert masse fra Kartverket og ødelagt mye på eksisterende vann og annet. Brukeren heter Svein Olav-import og har eksistert et halvårs tid. Jeg har sendt han en melding og forklart situasjonen og bedt han ta kontakt med oss på denne lista.

Da jeg oppdaget oversvømmelsene sjekket jeg med geofabrik.de sitt verktøy OSM inspector for ødelagt vann. Det har skjedd før at ødelagte vannlinjer har skapt problemer, men jeg har aldri sett så mye feil på et sted før. Se http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=water&lon=8.12867&lat=59.78281&zoom=11&overlays=bodies_of_water,broken_bow,vmap0_rivers,long_rivers,waterways_river,waterways_stream,waterways_drain,waterways_canal,waterways_riverbank,waterways_other,waterways_width,waterways_in_tunnels,waterways_on_bridges,waterways_without_names,waterway_nodes,coastline,simple_islands,coastline_nodes,rivermouths,coastline_not_simple,coastline_unconnected. Alle røde linjer er ødelagte / brutte vannlinjer.

-Sverre