[NUUG kart] Automatisk oppdatert status for adressenodeimport

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Wed Oct 1 00:40:19 CEST 2014

Jeg synes definitivt at vi bør ha alle fire: addr:street, addr:housenumber,
addr:postcode og addr:city.

Det er riktig at _enkelte_ verktøy gjetter seg fram, men det er ikke
regelen!
Hvordan resultatet blir vil jo også kunne bli forskjellig hver gang.

Vi må gjøre dette _enkelt_ for alle. Fire tags, på én node, per adresse.
Ferdig.

Både før og etter import er dette et veldig bra verktøy:

http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=addresses&lon=18.97870&lat=69.66482&zoom=10&overlays=buildings_with_addresses,postal_code,no_addr_street,street_not_found,nodes_with_addresses_interpolated,interpolation,interpolation_errors,connection_lines,nearest_points,nearest_roads,nearest_areas

Etter import avdekkes ofte manglende highways, feil navn på eksisterende og
enkelte feil fra kartverket (adresser som er helt feil plass, feks.).

-gorm

Gorm E. Johnsen