[NUUG kart] Automatisk oppdatert status for adressenodeimport

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Wed Oct 1 09:12:23 CEST 2014

Å rette feil i adressene er vel kommunenes ansvar uansett veitype. Jeg har
tidligere meldt om feil adresse til Trondheim kommune og da brukte jeg
kontaktinformsjonen jeg fant på denne lista:

http://www.kartverket.no/Eiendom-og-areal/Matrikkelen/Bolignummerkontakter/

Å få feilene rettet opp kan ta litt tid, da det av og til må sjekkes i
gamle arkiver hva som er grunnen til at det er blitt slik det er blitt.

Når det er sagt har Kartverket også vært velvillige når jeg har meldt om
feil i Elveg-data til post at kartverket.no og videreformidlet til riktige
ansvarlige.

Geir Ove