[NUUG kart] U+0027 vs. U+2019 (' vs. ’)

Anders Fougner anders.fougner at gmail.com
Thu Oct 9 18:23:29 CEST 2014

Folk flest finner det heller ikke på Mac-tastaturet ettersom det ikke
står tegnet inn der! Jeg må selv google meg inn til wikipedia
<http://no.wikipedia.org/wiki/Apostrof#Digital_typografi> for å lete opp
koden (Alt+M) hver gang jeg skal skrive dette tegnet, og derfor må jeg
innrømme at det hittil aldri har skjedd...

Det er likevel greit for meg om riktig tegn (U+2019) brukes i OSM når
noe skal importeres automatisk - da spiller det mindre rolle om vi
mangler tegnet på tastaturet vårt.

Anders

Anders.Fougner at gmail.com
+47 97158863