[NUUG kart] Foredrag om OSM som humanitær hjelp?

Anders Anker-Rasch anders at anker-rasch.no
Wed Oct 29 08:53:19 CET 2014

Hei!

Jeg tenkte litt på oppmerksomheten som blant annet Haiti-krisen
fikk, og som ebola nå får gjennom blant annet artikler som denne:

http://www.theguardian.com/cities/2014/oct/06/missing-maps-human-genome-project-unmapped-cities

Jeg jobber for en ingeniørbedrift i Oslo, og den frivillige
organisasjonen Ingeniører Uten Grenser har fått en god del tilhengere og
frivillige både her på huset og i konkurrerende firmaer.

Uten at jeg har
loddet stemningen blant kollegaer/ledelse i IUG enda; Er det noen i f.eks
Osloområdet som kunne tenkt seg å holde et foredrag om bidrag til OSM med
dette som bakgrunn?

Ingeniørhjernen liker jo slikt som OSM, så jeg tenker
at dette kunne være en gylden anledning til å rekruttere enda flere flinke
hoder til arbeid med OSM.

mvh Anders