[NUUG kart] highway=cycleway vs. highway=footway i Elveg

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Tue Aug 18 22:20:58 CEST 2015

> Rett meg hvis jeg tar feil, men såvidt jeg har sett er rene fortau det
> eneste som tagges som footway i Elveg.

Det stemmer. Det eneste som blir highway=footway er OBJTYPE=Fortau. Da
legges det også på footway=sidewalk. De jeg har kikket på har vært der
en OBJTYPE=GangSykkelvegSenterlinje som går over i et fortau et
stykke. Et eksempel er i Senjahopen der det går en gang- og sykkelveg
gjennom bygda, som er fortau i de mest sentrale delene.

Geir Ove