[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Jul 2 13:12:04 CEST 2015

Nei.
Access-taggene er kun juridiske og skal gjenspeile de restriksjonene
som en rettmessig myndighet har satt i tilfeller der det avviker fra
det som er implisitt gitt av aktuell highway-verdi. Man kan ikke legge
noe i at noen av access-taggene forteller noe som helst om
strekningens utforming eller tilstand.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access
"Access values are used to describe the legal access for highway=*s"