[NUUG kart] Gangvegdata fra Ruter

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Jul 7 13:50:01 CEST 2015

Jeg ser også rare ting i Asker. Noen at veiene fra Ruter finnes ikke,
og noen er veldig grove.

Se f.eks. http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=d6ba00e9
79534ab8ab8358dff812b3b2&extent=10.2492,59.749,11.2634,60.0784

Fra Brensrud til Hogstadveien 121 går det ingen sti eller gangvei
såvidt jeg vet. Det er en gangske stor bekk der som ikke kan krysses på
noen lett måte.

I tillegg hvis man ser litt til høyre så ser man at stien i Ruters data
fra Ånnerudjordet til Hogstadveien 127 er veldig grov i forhold til det
som er riktig. Stiene i OSM er gode her.

Konklusjonen er nok at man må kvalitetssikre dataene som tas inn. Noe
kan helt sikkert ikke brukes. Og så bør man se om N50 eller Elveg har
bedre data på hvert enkelt sted. Uansett er lokalkunskap veldig
fordelaktig.

-Sverre