[NUUG kart] Importere Bryggerier

Atle Frenvik Sveen atle at frenviksveen.net
Tue Nov 10 12:54:43 CET 2015

Takk!

Jeg tror også dette er fornuftig, har opprettet en del nye bryggerier og
editert en del "ikke-klassifiserte"

Se http://overpass-turbo.eu/s/czQ

For de som måtte være interesert har jeg adoptert praksisen her mer
eller mindre:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_United_Kingdom_Breweries

1. For "brewpubs" etc som har en pub / resturant etc-tag
legg til microbrewery=yes

2. For "småskala-bryggerier" (basert på skjønn)
legg til craft=brewery og name=navn på enten:
- bygning
- ny node rett ved adressenoden

3. For "storskala-bryggerier" (basert på skjønn)
legg til industry=brewery og name=navn på enten:
- bygning
- ny node rett ved adressenoden

4. Jeg har også fjernet microbrewery=yes på et eller to steder som ikke
brygger selv, men som serverer mikrobryggeri-øl.

Noen som har noe imot denne måten å tagge bryggerier på? Jeg mener selv
at dette samsvarer godt med slik jeg har funnet ut at praksis er i
"resten av verden", test f.eks med DK i overpass-linken

-a

--
  Atle Frenvik Sveen
  atle at frenviksveen.net