[NUUG kart] Lovlig bruk av OpenStreetMap?

Peter Bremer peter.bremer at gmail.com
Wed Oct 14 09:35:51 CEST 2015

Hei,

MazeMap (et norsk selskap som lager indoor kart) bruker tiles fra Mapbox på
http://use.mazemap.com/. De nevner OpenStreetMap, men man må klikke seg
dypt inn i systemet for å finne det. (Velg et sted fra høyremenyen,
deretter kommer det opp en søkebjelke. Klikk på innstillinger-ikonet, og
velg "About"/"Om". Her nevnes det "Kart-bakgrunn fra MapBox og
OpenStreetMap".) Jeg finner ingenting om bruksrett.

Dette er vel ikke riktig bruk av OSM, eller? Jeg ønsket å sjekke med dere
før jeg sender en epost og registrer det på
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lacking_proper_attribution.

Peter