[NUUG kart] Waterways

Atle Frenvik Sveen atle at frenviksveen.net
Fri Sep 4 09:38:04 CEST 2015

Ja, men det gjør du ikke.

FKB-data er ikke frigitt og finnes dermed ikke på data.kartverket.no

Det pågår stadig diskusjoner om FKB-dataene og frigjøring, jeg vil tro
det er fritt i løpet av en 3-4 år, men det er ei øknomisk suppe av de
store der kommunene, kartverket og en rekke av partene i Norge Digitalt
samarbeider om å produsere FKB-data. Dermed er det "vanskeligere" å
frigjøre disse dataene enn n50.

(dette som en faktaopplysning, ikke for å starte en debatt om det
egentlig er så vanskelig. Det handler jo egentlig kun om vilje, men det
er snakk om mer enn vrangvilje fra Kartverket sin side her)

-a

--
  Atle Frenvik Sveen
  atle at frenviksveen.net