[NUUG kart] Åpne data, barnehager, import?

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Wed Sep 30 09:09:12 CEST 2015

> Da har jeg kommet meg et stykke videre:
> - opening_hours er fjernet.
> - Alle kommunene er parset (takk til Ruben for kommunenummer)
> - webside er satt opp
> http://obtitus.github.io/barnehagefakta_osm_data/
> tar imot hjelp, særlig med html/css. Obs: ikke besøk Oslo siden, nettleseren din vil takke deg…
> Websiden blir foreløpig generert på laptopen min når jeg føler for det…
>
> - Jeg har et script for å holde osm-data med "no-barnehage:nsrid” oppdatert hvis NBR gjør endringer.
> [...]

Bare en kommentar til gormur som har lagt inn 31 no-barnehage:nsrid i
Stavanger. Det er fortsatt en del ting som ikke er helt avklart enda, se over.
Fint om det ikke legges inn for mange no-barnehage:nsrid før dette er gjort.

Gjør også oppmerksom på at når man legger inn no-barnehage:nsrid vil
scriptet mitt kun holde de taggene som er der oppdatert. Legger man ikke
til f.eks. ‘capacity’, vil scriptet aldri putte dette automatisk
inn*. Man må derfor legge inn alle taggene når man først legger inn
nsrid. Man kan selvsagt mene at disse taggene er tullete og dermed ikke
legge de inn, hvis man føler for det. (Dette bør sikkert dokumenteres et sted…)

* Med et unntak: Hvis f.eks. taggen contact:phone ikke ligger hos NBR
idag, men at de legger den inn ved et senere tidspunkt, vil scriptet
mitt legge dette inn. (Bug?)

--
Øystein Bjørndal