[NUUG kart] N50 vann: Må man laste ned OSM-data etter å ha kjørt replaceWithOsm.py?

Fredrik lists at 0v.no
Sun Aug 7 00:27:40 CEST 2016

On 06/08/2016 21:41, Christer van der Meeren wrote:
> Hele området? Hvis du snakker om å bruke
> XXXX_water/coast/landcover.osm som er "sammenslåingen" av alle
> part-filene, så har jeg gjort det (men skjønner ikke hva det har å
> gjøre med å laste ned data fra OSM). Hvis ikke, så forstod jeg ikke
> hva du mente.

Jeg pleier å laste ned data fra OSM som dekker hele området til den
orginale |xxxx_landcover_part_0_yy.yy_zz.zz.osm-filen. Det følger som
regel med noen wayer som stikker langt utenfor, fylkesgrenser, kystlinje
etc, men det er som regel ikke de som klager. Kan sikkert se det litt
ann, hvis JOSM klager noe fælt så prøve å laste ned et større område og
se om det hjelper noe.