[NUUG kart] Karttegning basert på Strava heatmap

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Sat Oct 8 19:56:20 CEST 2016

Strava har ikke bare gitt tillatelse til å bruke sitt heatmap, de har også
laget et eget verktøy (Strava Slide Tool) for å gjøre stier mer nøyaktige
basert på heatmap data. Uten at jeg har brukt det, virker det som et
kjempeverktøy der man har få GPS-spor - enten kun ett fra egen tur eller få
fra OSM. Da tar man hensyn til mange flere GPS-spor enn de som er lastet
opp til OSM. Å bruke Stravas heatmap ukritisk til å fastslå hvor det finnes
stier, virker likevel å dra det for langt.

Strava Slide Tool: http://labs.strava.com/slide/ (link til video fra SotM
2014-presentasjon nederst på siden)
Strava i OSM wiki: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Strava