[NUUG kart] Konvertering fra Ocad

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Sep 8 16:06:31 CEST 2016

> Kanskje du kan bruke <URL: http://www.openorienteering.org/apps/mapper/ >
> som sier at den har både 0cad og OSM-støtte?  Jeg fant den via

Har testet.
OO Mapper kan importere OSM filer, ikke skrive.
Kan lagre/eksportere sitt eget XML baserte filformat og Ocads format.
Jeg kunne redusere den til kun det laget jeg er ute etter, men når jeg
ser på kartene i editoren så ser det ut som det er et relativt
koordinatsystem og at den mangler georeferanse. Mistenker det er
programvaren som ikke fullt ut kan lese Ocad-fila.

> Kan du publisere 0cad-fila?

Da må jeg sjekke med opphavsmannen. Det vi har snakket om er bare en
av symboltypene.