[NUUG kart] Konvertering fra Ocad

Arne Østensen aostens at gmail.com
Sat Sep 10 10:34:13 CEST 2016

Hei!

Jeg har brukt OCAD en del på kart som er georeferert. Hvis jeg åpner
kartet i OOM og går inn på Georeferering-dialogen er det -lokal- som er
default. Ved å endre til UTM kan UTM-koordinatene sees. Jeg måtte også
endre til UTM-sone 32 N.

Ved å klikke på "Vis referansepunkt i: OpenStreetMap" åpnes kartet i
OSM. Det ser korrekt ut.

Har du prøvd dette?

Mvh

Arne Østensen

Den 09.09.2016 20:29, skrev Vidar Gundersen:
> Nettopp!
> Hva det var i Ocad vet jeg ikke, men det jeg sakset reflekterer det
> jeg så via menyene i OO Mapper.

Arne Østensen
Byhaugveien 15
4024 Stavanger