[NUUG kart] Finne løsning på notater i kartet-aksjon

Fredrik lists at 0v.no
Fri Apr 7 14:55:59 CEST 2017

Her er bekreftelsen på at det er greit å bruke SSRdata i OSM

https://lists.nuug.no/pipermail/kart/2014-August/004831.html

Jeg har lagt inn SSR som et bildelag i JOSM med denne WMSurlen:

http://wms.geonorge.no/skwms1/wms.stedsnavn_fag?

På denne måten:

 1. Imagery
 2. Imagery preferences
 3. +WMS (nede til høyre)
 4. Lim inn URL - Get layers
 5. Hak ut "Vedtatt og godkjent skrivemåte"
 6. velg "vedtatt" og "godkjent" eller alt etter hva du ønsker. (hvis du
    velger alle så blir det alt for mye navn.
 7. Select image format - PNG (så du får transparant bakgrunn)
 8. Og så gi bildelaget evt et navn.
 9. ok, ok
10. Aktiver bildelaget som et vanlig bildelag

Syntes det er like greit å ha det som et bildelag så kan du slå det på
når du trenger noen navn.

Det store minuset er at du ikke kan se hvilke type navn det er. Om det
er et stedsnavn, gårdsnavn, navn på vann, etc. Så da må man slå opp i
katalogen til SSR

--

Fredrik Lindseth

http://www.openstreetmap.org/user/FredrikLindseth