[NUUG kart] Elveg oppdatering?

Tor torsm.news at gmail.com
Wed Jun 21 18:33:43 CEST 2017

> 19. juni 2017 kl. 10:33 skrev Geir Ove Myhr <gomyhr at gmail.com>:
>
> Min er erfaring er altså at det meste av OBJTYPE=GangSykkelVegSenterlinje er nettopp gang- og sykkelveg, og det er som er trapper, gangveier og slikt er gammel/utdatert merking fra en tid de sikkert ikke hadde andre objekter å velge mellom. De konverterte dataene blir som sagt aldri bedre enn input :-)

I Oslo ser det ut til at GangSykkelVegSenterlinje er brukt på alt mulig: Gang- og sykkelveger, gangveger, turveger, stier, fortau. De andre objekttypene, som SykkelVegSenterlinje er også brukt, men i mindre grad. Generelt virker det som det er mye gamle data i Elveg i Oslo.

Det ser for øvrig ut som noe har gått galt med den siste konverteringen av Oslo. Inneholder bare 0301Elveg_default.osm og 0301elveg2osm.log, ingen andre filer. Er dessuten mye av fortau og slikt som ikke er med, men som har vært med tidligere (da som GangSykkelVegSenterlinje).