[NUUG kart] Import av ssr2

Tor torsm.news at gmail.com
Tue Apr 10 17:44:31 CEST 2018

> 10. apr. 2018 kl. 14:50 skrev Anders Fougner <anders.fougner at gmail.com>:

> Denne taggingen ble diskutert her på epostlista i mars 2016, og da ble
> også wiki-siden
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features
> oppdatert av Vidar slik at det nå står "shieling" der.
> Det ble ikke noe videre diskusjon av det, så jeg vil tro at
> tagging-listen er enig...

Taggene er (iallfall nesten) utelukkende brukt i Norge, så vi kan nok
trygt endre alle historic=summer_mountain_farm til historic=shieling og
alle place=summer_mountain_farm til place=shieling.

Seterdrift er for øvrig fortsatt utbredt i Alpene, og Alp betyr faktisk
seter på tysk. Vet ikke hvordan de tagger setrene sine i OSM nede i
Mellom-Europa.

--
Tor