[NUUG kart] Oppdatering på WikiProject Norway

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Thu Apr 12 07:00:55 CEST 2018

Kjempeflott! Her var det prosjekter jeg ikke en gang var klar over. Diverse importer er alltid en fin måte å oppdage andre feil/mangler med kartet når man først sitter å endrer.

En kommentar FredrikLindseth, det virker som om du anser ‘kindergarten’ som ferdig, hvordan er 357 av 5859 barnehager “ferdig”? (Da teller jeg bare elementer med no-barnehage:nsrid, så dette er pessimistisk, men vil uansett si det mangler en del). Og til resten på listen, hint, hint det manger litt:
http://obtitus.github.io/barnehagefakta_osm_data/index.html
Relaterte nyheter, ser at
https://laringsverkstedet.no/barnehage
som eier en del barnehagene i landet bruker OSM som kart, dette fin reklame hvis kartet er bra rundt barnehager.

Jeg sitter fortsatt å vedlikeholder dette, og det er nesten hver uke, små endringer i dataene, som virker lovende for kvaliteten.
--
Øystein Bjørndal