[NUUG kart] Import av ssr2

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Thu Apr 19 07:28:12 CEST 2018

> Ja, her er Ratisvasoaivi norsk ifølge ssr, så jeg skriver ikke noe AI for å fikse denne :)

> Stemmer
>
> Nye filer lastet opp, med ny tagging tabell,
> --
> Øystein Bjørndal

NKA har funnet noen feil med prioritertSkrivemåte, som jeg nå har fikset. Er det flere kommentarer på denne importen?
- Tagger
	Skal vi fjerne place=locality på mange av taggene?
- Noen som ser flere name=* språk-feil?

Vi og ssr er klar over at posisjons-nøyaktigheten ikke er helt topp alle steder, men jeg vil uansett si at det fornuftige er å ikke importere navnene som noder, men knytt de til eksisterende eller nye objekter (vann, gårdsbruk, bygninger, …).

Om noen har programmert mot kartverkets API:
https://kartkatalog.geonorge.no/metadata/kartverket/n50-kartdata/ea192681-d039-42ec-b1bc-f3ce04c189ac
tar jeg imot tips.
--
Øystein Bjørndal