[NUUG kart] Import av alle kirkene i Norge

Fredrik lists at 0v.no
Tue Feb 6 19:37:23 CET 2018

God kveld kartfolk,

Da er alle kirkene fra Riksantikvaren og Kirkebyggdatabasen ferdig
importert. I tilegg hadde jeg en runde over alle
amenity=place_of_worship i Norge og fikset litt opp, men det er fortsatt
litt å ta tak i.

I sammenheng med resten av place_or_worship i Norge fant jeg en
wikipediaartikkel med alle trossamfunnene i Norge og så begynte jeg så
smått på en tabell med forslag til hvordan de skal tagges
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:FredrikLindseth/Kirker_i_Norge

Hvis noen har noen innspill til den liste så må dere gjerne komme med
de. Både om hvilken religon/denomination de har og hvis noen vet hvor
mange det kirker/kapell/trossteder det finnes av disse så kan vi sjekke
om det er kompletthet i kartet.

Spesielt trossamfunn som Holistisk forbund, Human-Etisk Forbund og
Humanistforbundet har jeg ingen anelse hva skal tagges som. Jeg spurte
på #osm og de foreslo https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:club, men
igjen hva slags club? club=religious passer like godt som
amenity=place_of_worship og det virker ikke som engelsk har et ord for
livssyn eller trosamfunn.

Til informasjon er det nå  5727 way og 479 noder som er relatert til noe
religion (kapell, kirke, place_of_worship, relgion eller denomination) i
OSM i Norge. Her er overpass-søk som viser alt (20 MB)
https://overpass-turbo.eu/s/vV2

--
FredrikLindseth

openstreetmap.org/user/FredrikLindseth