[NUUG kart] Import av alle kirkene i Norge

Fredrik lists at 0v.no
Tue Feb 6 19:40:08 CET 2018

Glemte å nevne noe ekstra,

Det var noen på import-epostlisten som lagde en fin JSON med alle
kirkene i OSM (1354 stk) som matched med wikidata:
https://www.dropbox.com/s/k5c503klln5lu4l/church_of_norway_wikidata_matches.json?dl=0
Hvis noen har noen datakrefter til å få de slått sammen med de
eksisternde kirkene
og importert inn i OSM på en måte så er det bare å slå seg løs.

Jeg har også sett en del veier/stier som er gamle pilgrimsferder (se
lenkene under) som er tagget med religion.  Det står ingen steder på
wikien at dette er (eller ikke er) en gyldig bruk av religion, men det
føles pussig å ha religion på veier? Jeg foreslå at disse fjernes.

Romboleden https://www.openstreetmap.org/relation/2733358

Nordleden/Pilgrimsleden https://www.openstreetmap.org/relation/1585449

Romeriksleden https://www.openstreetmap.org/relation/1200009

Gudbrandsdalsleden (Lillehammer-Dovre)