[NUUG kart] Import av alle kirkene i Norge

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Tue Feb 6 22:15:51 CET 2018

Hei!

> Det var noen på import-epostlisten som lagde en fin JSON med alle
> kirkene i OSM (1354 stk) som matched med wikidata:
> https://www.dropbox.com/s/k5c503klln5lu4l/church_of_norway_wikidata_matches.json?dl=0
> Hvis noen har noen datakrefter til å få de slått sammen med de
> eksisternde kirkene
> og importert inn i OSM på en måte så er det bare å slå seg løs.
Jeg kan titte på dette. Du vil bare legge til wikidata=* og wikidata_dist=* taggene på noder/ways/relations hvor du har resten av taggene?

> Jeg har også sett en del veier/stier som er gamle pilgrimsferder (se
> lenkene under) som er tagget med religion.  Det står ingen steder på
> wikien at dette er (eller ikke er) en gyldig bruk av religion, men det
> føles pussig å ha religion på veier? Jeg foreslå at disse fjernes.
Ser ikke problemet med religion=* her, gir jo tross alt informasjon om hvilken religion som synes at dette er en pilgrimsrute.

> Da er alle kirkene fra Riksantikvaren og Kirkebyggdatabasen ferdig
> importert. I tilegg hadde jeg en runde over alle
> amenity=place_of_worship i Norge og fikset litt opp, men det er fortsatt
> litt å ta tak i.
Hva er det som er ferdig? Min stikk-prøve:
https://www.openstreetmap.org/way/167093975
https://www.openstreetmap.org/way/167092121

Øystein Bjørndal