[NUUG kart] Import av alle kirkene i Norge

Fredrik lists at 0v.no
Tue Feb 6 23:16:34 CET 2018

On 06/02/2018 22:15, Øystein Bjørndal wrote:
> Hei!

> Jeg kan titte på dette. Du vil bare legge til wikidata=* og wikidata_dist=* taggene på noder/ways/relations hvor du har resten av taggene?

Ja.

> Hva er det som er ferdig? Min stikk-prøve:
> https://www.openstreetmap.org/way/167093975
> https://www.openstreetmap.org/way/167092121
>
> Øystein Bjørndal

Alle kirkene som er i kirkebyggdatabasen er importert. I utgangspunktet
skal dette være alle kirkene til "Statskirken".

Jeg har notert meg at det er en og annen kirke som som ikke er i den
databasen, som er allerede tagget i kartet, men finnes hvis man tar et
kjapt søk. Jeg vet ikke hvor mange dette er eller hvorfor de ikke er der.

Her er eksempelvis enda en til dine eksempler -
https://www.openstreetmap.org/way/496240198

Ingen av de andre meninghetene/trossamfunnene i den listen min/wikipedia
sin er derimot importert så det er hipps om happs om de er på plass
eller ikke. For ikke snakke om hvordan  de er tagget.

Jwikilund eksporterte ut "alle" POIene i Norge som ENTUR var interessert
i og der var det eksempelvis 30 "Rikets sal" hvor ingen hadde noe unikt
navn og bare et fåtall hadde  religion=christian eller
denomination=jehova. Sånn er det for de fleste av de andre, hvis de i
det hele tatt er i kartet.

--

FredrikLindseth

openstreetmap.org/user/FredrikLindseth