[NUUG kart] Brev fra OSM til Geovekst

Fredrik lists at 0v.no
Tue Feb 13 17:03:07 CET 2018

On 13/02/2018 16:21, NKA mapper wrote:
> [snip]
> Jeg har skrevet et utkast til et notat til Geovekst som er linket til
> her: Notat
> <https://drive.google.com/file/d/1p4FLYrth-ZmaZ1p5vEK5373ZJ5lY9Sis/view?usp=sharing>
>
> Om notatet skal sendes i denne formen bør vi være enig om det her på
> maillisten. Det hadde uansett vært fint å få innspill.
>
> Geovekst møtes bare 4 ganger i året og neste møte er i mars. Jeg fikk
> vite i dag at de må få en henvendelsen fra oss denne uken pga sin
> dokumentfrist videre. Om jeg kan få innspill i løpet av de neste to
> [...]

Jeg syntes dette er solid. Jeg er veldig spent i første omgng på hvilken
tilbakemelding vi får med en gang og hva de sier til slutt.

Eneste innspillene jeg har er

- Evt nevne Digital Globe som og gir fra seg Standard og
Premium-ortofotene sine i paragrafen om ESRI og Microsoft. Microsoft får
vel sine fra DG.

- Evt nevne adressedataen ( og adresseimporten som er "ferdig" ) i
tabellen på slutten

- Kanskje nevnt standard kartlaget (carto på osm.org) som eksempel. Det
er jo et pent kart i seg selv

--
Fredrik Lindseth
http://www.openstreetmap.org/user/FredrikLindseth