[NUUG kart] software for ortorektifisering

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Feb 14 09:12:21 CET 2018

Hei

Jeg driver tilfeldigvis med en del film også. Det kan godt hende at forslaget ditt vil fungere, men det er nok mye bedre å bruke et videoverktøy.

Jeg bruker Adobe Premiere, og der kan du enkelt strekke, vri, og flytte på bildet. Det koster jo litt, men nå som man betaler leie pr måned, så er ikke en måned så kostbar.

Ellers så finnes det en del gratis programvare som er bra, men om de kan gjøre dette vet jeg ikke. Ta en titt på Lightworks eller Davinci Resolve, som begge regnes for å være veldig bra.