[NUUG kart] Why OpenStreetMap is in Serious Trouble

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Sat Feb 17 20:54:51 CET 2018

Takk for denne.
Jeg må si meg enig i mange av poengene hans:
Jeg har lenge savnet gode løsninger for å overvåke endringer av egne
bidrag, tilbakerulling for å sikre kvaliteten på egne prosjekter fremover i
tid. Det er et tilbakevendende problem at "mine" prosjekter trenger
regelmessig opprydding fordi nykommere ikke forstår tagging godt nok,
redigerer for standard rendring og datakvaliteten sklir ut.
Når det gjelder verktøy, har nok tiden stått litt stille i OSM-verdenen.

Man ser det her på listen også: Det er stillere her enn før.